מדינת ישראל מתהדרת בתארים “דמוקרטית” ו”יהודית”. גם אלה שאין דעתם נוחה מהחוליה השניה בהגדרה, ולדעתם לא צריכה המדינה להיות מוגדרת כ”יהודית” יגדירוה בהתלהבות כ”דמוקרטית”.
במדינה דמוקרטית וק”ו בכזו המתימרת להיות יהודית יש לעשות הכל שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו.
אמונתו של יהודי מאמין מורכבת מהמרכיבים דלהלן:
1. מציאות הבורא
2. תורה משמים ויש לציית להלכותיה ללא כל פשרות והסתייגויות. תורה זו היא ספר הוראות הפעלה של האדם והעולם.
3. התורה מאצילה לחכמי ישראל שבכל דור סמכויות ומחייבת כל יהודי לציית להם. למצוות החכמים שבכל דור יש דין ככל מצוה שציותה התורה שנאמר “ועשית ככל אשר יורוך” (וכתב הרמב”ם בתחילת ספר המצוות שהציות לתקנות וגזרות חכמים הוא דין תורה לכל דבר וענין)
למנוע מיהודי מלקיים את אחת המצוות האלה הריהו כפיה חילונית ומניעת אפשרות לאדם לחיות על פי אמונתו היהודית.
אשר על כן, כל הדיון אודות הקנסות שרוצים להטיל על המסרבים להתגייס לפי ה”מתוה” המתהוה בין אם מדובר על קנסות כספיים ובין אם מדובר על מאסר וענשים גופניים הינו דיון אנטי דמוקרטי בעליל. הבחורים שלא יתגייסו יעשו זאת עקב החובה הדתית לציית להוראת רבותיהם. וממילא לא עם הבחורים יש למדינה דין ודברים אלא עם רבותיהם, ורבותיהם הישירים כפופים לדעת גדולי הדור וממילא שם הכתובת לסנקציות לעונשים וכד’. בבוא היום יהיה צורך להכניס אישים כמו הרב שטיינמן לכלא ואז יזכה לשיא נוסף – האיש המבוגר ביותר והישר ביותר השוהה בכלא כלשהו בעולם.
את התובנה הזו כתב מי שהיה ראש ישיבות בני עקיבא הרב משה צבי נריה במאמר שהתפרסם בשנת תשכ”ח בהוצאת גווילין תחת הכותרת “בני הישיבות וגיוסן” כותב הרב נריה, בין השאר:
“ראשית דבר יהיה נא ברור ומודגש כי אם מישהו חושב שהעובדה שבנים אלה אינם מגיעים לצה”ל בגיל המקובל – זוהי אשמה, הרי לא אשמת בני הישיבות היא אלא אשמת ראשי הישיבות. בני הישיבות אינם אשמים, אינם משתמטים!
חלק ניכר מבני הישיבות היה מתגייס ברצון לצה”ל במועדו וממלא כל משימות הצבא שכם אחד עם חבריו בני גילו ולא רק ממלא משימות חובה אלא גם מצטיין. אולם כמו כל חייל שאיננו ממלא תפקיד קרבי באשר רותק לתפקיד חיוני אחר, ככל חייל במחסן הנשק על יד שולחן הכתיבה או שולחן המעבדה שאין הוא רשאי לעזוב את מקומו, אף על פי שמאד היה רוצה להצטרף אל חבריו בחזית, כך גם בני הישיבה רתוקים הם למקומותיהם-ללימודם בפקודת מפקדיהם-רבותיהם.
על פי רבותיהם אלה הם ויתרו על קריירה אישית, על פיהם ויתרו בהרבה מקרים על חיי שפע וקיבלו עליהם עול חיי צנע ועל פיהם רובם דוחים גיוסם לצה”ל גם שדחיה זו מציקה להם מאד (ביחוד בגיל צער עת טרם עמדו על דעת רבותיהם).
וכיון שכאמור לא על בני הישבות התלונות אלא על ראשי הישיבות חובה היא להסביר דעתם, לנסות להבין לרוחם של המפקדים המרתקים מאות צעירים ואינם מוכנים לשחררם”. עד כאן לשונו של הרב נריה.
מאחר ויש להניח כי את הדברים הפשוטים האלה ודאי מבינים האישים שנבחרו לוועדה הדנה בנושא גיוס בני ישיבות אין לנו אלא להסיק כי ההצעה לכלוא בני ישיבות אינה אלא הצעה לקחתם כבני ערובה לרבותיהם… או אולי חדלה המדינה להיות דמוקרטית? חדלה להיות יהודית? חדלה להיות גם זה וגם זה?
הודעות ועדכונים
מאמר מקיף וממצה על גיוס בני ישיבות מאת הרבמרדכי דוד נויגרשל ניתן למצוא בספרו “למה הם שונים – החרדים והחברה בישראל”
מה שמחזיק כיום את רוצחי החמס היא העובדה שחטפו בני ערובה, או במילים
אחרות: גניבת נפשות אדם.
במקורות משמע שגניבת נפשות אצל בני ישמעאל היא תכונה המושרשת בשורש
הוויתם
“הלך לו אצל בני ישמעאל אמר להם מקבלים אתם את התורה אמרו לפניו
רבונו של עולם מה כתיב בה אמר להם לא תגנוב אמרו לו כל עצמם של אותם האנשים אינם חיים
אלא מן הגניבה ומן הגזל הדא היא דכתב יהיה פרא אדם וידו בכל יד כל בו (שם ט”ז
י”ב) אין אנו יכולים לקבל את התורה ואח”כ בא לו אצל ישראל אמרו לו נעשה ונשמע” (פסיקתא
רבתי פרשה כ”א)
בני עשיו
סרבו לקבל את התורה בגלל “לא תרצח” ובני עמון בגלל “לא תנאף”
ובני ישמעאל בגלל “לא תגנוב”.
והרי לא
תרצח ולא תנאף מעשרת הדברות הן ואילו לא תגנוב שבעשרת הדברות “בגונב נפשות
הכתוב מדבר”
כאן רמוז
שבני ישמעאל יגנבו בני אדם. האין אלה דברים ברורים על החטופים שהם יחטפו?
וועל זה
נאמר שהוא יהיה פרא אדם. מדוע גנב שבא בסתר לגנוב ממון מוגדר כפרא אדם? אלא אם כן
מתואר פה חטיפות מופרעות ופראיות מעין שהיו בשמיני עצרת תשפ”ד.
שלטונות המדינה והצבא עושים הכל כדי להבהיר לצבור החרדי שלא רוצים אותו. מצד אחד דורשים ממנו להטות שכם ולהילחם מצד שני מנפנפים מולו בכל הסדינים האדומים כגון מצעדי זוועה שמתעקשים לעשותם גם בזמן מלחמה. כגון הצבת יו”ר כנסת שעליו נאמר מה שנאמר בפרשת אחרי מות. והגדילו לעשות כשסירבו לבקשת משפחה חרדית לכתוב נוסח מצבה כמקובל אצל יהודים מדורי דורות וזאת תוך התעקשות עקרונית כאילו לומר: הערכים שלכם לא מקובלים עלינו, ולא מקובל עלינו שאתם תוכלו לחיות על פי ערכיכם גם כשאתם הקרבתם את היקר לכם מכל בשרות המדינה. גם אחרי מות לא נאמר קדושים. ואחר כך עוד מעיזים לדבר על גיוס חרדים!!!
כל אותם אנשים שומרי מצוות ו…כן, גם רבנים, הקוראים לבני הישיבות להתגייס קוראים למעשה לסרבנות. הם הרי יודעים שבני הישיבות מחויבים על פי דין לציית לרבותיהם. קריאה לנהוג הפוך מהוראותיהם כמוה כקריאה לחיילים לסרב לפקודות מפקדיהם.
ניתן להשיג את ספרו של הרב מרדכי דוד נויגרשל “גלות ישמעאל, שרשי המאבק ודרכי תגובה” – גילויים מדברי חז”ל ורבותינו הקדמונים בסוגיות האקטואליות
עם החזרה לספר בראשית ניתן להשיג את הספר “מחשבות והשקפות מבראשית” של הרב מרדכי דוד נויגרשל. בספר עשרות מאמרי עומק בנושאים היוצאים מתוך ראשית ההויה.
מלבד הסרטים והשיעורים לצפיה שנמצאים בחנות שבאתר ישנם עוד מאות שיעורי וידאו הן על כל התנ”ך והן בנושאים שונים. לפרטים ולרכישה נא להתקשר לטל. 02-5816573
השיעור השבועי של הרב נויגרשל מתקיים מידי יום חמישי בשעה 22:00 בבני ברק בבית הכנסת שלייכר ברח’ מימון 30 מאחרי הת”ת ערבית בשעה 21:45
סידרת שיעורים מוסרטת מקיפה ביותר
על ספר הכוזרי!
מאת הרב מרדכי דוד נויגרשל
110 שיעורים מקיפים ומפורטים
על כל חמשת מאמרי הספר
ניתן לרכוש את הסידרה או חלק ממנה
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573
לרכישה
חדש!!
סידרת שיעורים מקיפה ועמוקה
על ספר “שערי אורה
לר’ יוסף גיקטליא
מאת הרב מרדכי דוד נויגרשל
הסדרה מוקלטת ומצולמת
בסדרה 55 שיעורים
פרטים והזמנות:
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573
לרכישה
ניתן להזמין את הרב מרדכי דוד נויגרשל שליט”א
לכינוסים ולועידות בארץ ובעולם
הרב מדבר בעברית ובאנגלית
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573