חבר הכנסת רותם – התנצל, הרפורמים אינם דת אחרת!!!

יהדות מזויות שונה- הרב מרדכי נויגרשל- תמונת פוסט

חבר הכנסת דוד רותם אמר כי הרפורמים הם בני דת אחרת. מר רותם טעה בנקודה אחת. התנועה הרפורמית אינם דת אחרת, התנועה הרפורמית אינה דת בכלל.
המילה דת מופיעה במגילת אסתר כשהמן מתלונן כי “דתיהם – של היהודים – שונות מכל עם”. “דתיהם” – הכללים על פיהם הם חיים. דת הינה אפוא מערכת כללי התנהגות. ומערכת זו ייחודית ושונה מכל מערכת אחרת. לנצרות יש מערכת כללי התנהגות מחייבת המכסה חלק מסוים ממעגל החיים, וכן למוסלמים וכן לכל דת. לתנועה הרפורמית אין כל מערכת מחייבת, היא מציעה פעילויות תרבותיות היא מנהלת טכסים אבל אין כל כללי בסיס המחייבים את מי שרוצה להיחשב כחבר בתנועה ואף כמנהיג בתנועה. אין מערכת הלכתית מחיבת, אין כללי התנהגות מוכתבים. גם אותם ערכים יהודיים או אוניברסלים שהתנועה הרפורמית מעודדת ותומכת בהם אינם מוצגים כערכים מחייבים שבהעדרם יושלך האדם מן התנועה. ממילא הקריטריון הראשוני ל”דת” חסר להם.
הדת היהודית היא, מבחינה זו, הקיצונית שבדתות, היהדות על ארבעת חלקי השלחן ערוך המרכזים את מערכת ההוראות למאמינים, ועל תורתה שכשמה כן היא – תורה מלשון הוראה – מקיפה את כל שטחי החיים ומכסה כל רגע בחיי האדם, איש אשה ילד ילדה זקן או זקנה. ללא אותן הוראות, התורה אינה תורה וההלכה אינה הלכה. הוראות אלו מחייבות והמפר אותם מוגדר כחוטא, ונידון לעונש כמי שעובר על חוקי מדינה ויותר, בין אם זה מוצא חן בעיני פלוני או פלונית ובין אם לא.
בלי להגרר לסופרלטיבים ולעלבונות. המציאות העובדתית היא שהתנועה הרפורמית מציעה למצטרפים אליה פעילויות חברתיות, תרבותיות, ואולי אף רוחניות ויהודיות, אך לא קיום מצוות כמצוות (מלשון ציווי) ולא שום דבר מחייב.
ראבייס רפומים מצהירים כי אינם מאמינים במעמד הר סיני ובאלוקים (ראה מחקרו של תיאודור לן עתון דבר ינואר 1974) כי הם מחללים שבת ואוכלים נבלות וטרפות. בשבילם ספורי התנך הם מיתוס ואין להם כל קשר למציאות כלשהי וממילא אינם מחייבים. ה”דתיים” שבהם מתיחסים למצוות כאל המלצות…
לכן טעה ח”כ רותם ועליו להתנצל, הרפורמים אינם דת אחרת, הם אינם דת בכלל.