במהדורתו הראשונה של הספר גלות ישמעאל לא הודפס תאריך ההוצאה. העירו לי כי היה צורך לכתוב את התאריך בספר זה במיוחד. שכן על הקוראים בימים יבואו לדעת, כי הספר נכתב הרבה לפני ה”אביב הערבי” ותהפוכותיו. שכן הדברים הכתובים בספר שופכים אור על פי מקורותינו על משמעות התהליכים (שכשלעצמם מביאים עמם חושך רב).
במאמר קצר זה רצוני להביא כמה הארות ועדכונים לנאמר בספר בהרחבה.
א. “כבר דובר על הליכתו המוזרה של עשיו לישמעאל ונישואיו עם מחלת בת ישמעאל וכלשון הפסוק: וירא עשיו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו וילך אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם על נשיו לו לאשה”. ואומר ה”אור החיים” הקדוש כי סיבת יצירת הברית עם ישמעאל היתה כדי לגרום שהברכות יחולו על הבנים שיצאו מהשותפות החדשה הזו.
כלומר, כשהשותפות בין עשיו וישמעאל תצא אל הפועל, ה”חרב”, הלוא היא ברכתו של יצחק לעשיו, תגיע לידי ישמעאל. באמת בני ישמעאל (האיסלאם הוא הוא ישמעאל כפי שאומר האברבנאל ור’ יוסף אלבו) זועקים זה מכבר “דין מוחמד בסיף” – להשליט את דת מוחמד בכח החרב. אך רק בדור האחרון הוצאה החרב מנדנה כאיום כלפי עם ישראל בכל מקום שהם.
השותפות בין עשיו וישמעאל החלה לצאת אל הפועל במלחמת העולם השניה כפי שתואר בהרחבה בספרנו הנ”ל. ואכן מאז החל להט החרב המוסלמית להתהפך מעל ראשנו.
ואולם, אי אפשר להשתלט על עם ישראל בכח החרב אלא בשעה שישראל אינו עושה רצונו של מקום ככתוב בברכת יצחק לעשיו: “והיה כאשר תריד ופרקת עולו מעל צואריך” (בראשית כ”ז מ’) וכפי שמסביר רש”י: “כלומר, כשיעברו ישראל על התורה ויהי לך פתחון פה להצטער על הברכות שנטל, ופרקת עולו וכו'” ולכן צריך פעולה משולבת: לדאוג שישראל יעברו על התורה ולהניף את החרב.
כיום רואים כי לפעולה משולבת זו שילבו עשיו וישמעאל ידיים, אומות עשיו – מדינות המערב – מזרימות מכל עבר כלי משחית רוחניים, וישמעאל מניף את החרב.
הכל החל סמוך ונראה למלחמת העולם השניה במאה השנים שקדמו לה, מדינות אירופה החלו להעניק ליהודים זכויות, ובד בבד החלה ההשפעה שבאה לידי ביטוי על ידי תנועת ההשכלה והרפורמה, ובעקבותיהם סחף עצום של פריקת עול תורה ומצוות, סחף שהקיף את אירופה ואמריקה שהקהילה היהודית בה הלכה וגדלה, ובד בבד התרחקה מן התורה ומצוותיה. ובהמשך – הוליווד ומוצריה, תעשית הבידור והחטא המגובים על ידי פילוסופיה מערבית ניהיליסטית קלוקלת המתירה הכל ומותירה את כולם חשופים לשלל פיתויים המידרדרים והולכים. בכל אלה ידו של עשיו רב לו להכשיר את הקרקע לשותפו הסמוי לקחת את חלקו בשותפות ולהרים את החרב…
ויש להוסיף לנאמר את שאומר הרב הוטנר במאמר ט”ו על חנוכה וז”ל: “מצינו בדברי חכמים שבין יעקב ועשיו מתקיים יחס של “כשזה קם זה נופל”, אם יאמר לך אדם על ירושלים ורומא ששתיהן בנויות או שתיהן חרבות אל תאמין. ואם יאמר לך אדם שאחת בנויה ואחת חרבה תאמין… ואילו בנוגע לישמעאל לא נאמר כלל יחס זה של “כשזה קם זה נופל” ואין הוא נבנה כלל על חורבנם של ישראל”. לאור דברים אלה מובן מדוע דוקא עשיו קיבל את התפקיד להפיל את ישראל רוחנית שכן ישמעאל עצמו אינו רגיל להוריד את ישראל כדי להתרומם אך כדי להשתמש בחרב חייב עם ישראל לרדת ולשם כך באה הסתתו של עשיו.
ב. בגמרא במסכת עבודה זרה דף ג’ מתואר כי לעתיד לבא יטול הקב”ה ספר תורה יניחה בחיקו ויאמר כל מי שעסק בתורה יבא ויטול שכר, מגיעים הרומאים והפרסים. הרומאים תובעים שכר על המרחצאות והשווקים שבנו ועל הכסף והזהב שהרבו ושבני ישראל נהנו מהם והשתמשו בהם לרווחת לומדי התורה, והפרסים יתבעו שכר על כי עשו הרבה מלחמות וכבשו הרבה כרכים והכל, לטענתם, בשביל ישראל. הקב”ה יענה לשניהם: “לי הכסף ולי הזהב… ומלחמות אני עשיתי” – אני הוא זה שסובבתי שהכל יהיה לתועלת לבני ישראל וללומדי תורה ואתם לא התכוונתם.
כמה שאלות:
1. כיון שאינו מזכיר את יון ובבל פרושו שרוצה להזכיר את העמים שיהיו בפועל לעתיד לבא ולכן הרומאים מגיעים, כיון שכך מנין יבוא הפרסים? ורש”י במקום אומר שהם העמים שיהיו לעתיד לבא?
2. מה פשר דברי הפרסים “הרבה מלחמות עשינו, הרבה כרכם כבשנו והכל בשביל ישראל שיעסקו בתורה, מכסף וזהב יהודים נהנים אך מה הנאה יש להם ממלחמות הפרסים?
מהר”ל מפראג ב”נצח ישראל” פרק כ”א מלמדנו כי פרס זה ישמעאל. והדברים נפלאים מאד. הרי חז”ל אמרו: “גדולה הסרת הטבעת שהסיר אחשורוש מעל ידו מ-48 נביאים ו-7 נביאות שעמדו להם לישראל”. הסרת הטבעת , שהיתה, אגב במלכות פרס, הועילה לעורר אותם לתשובה יותר מכל הנביאים והנביאות. ומעתה מובנת טענת הפרסים הם יטענו: הרי המלחמות שעשינו וכרכים שכבשנו עוררו את עם ישראל לתשובה. ועל זה יענה להם הקב”ה – אכן כך היה הדבר, אך לא לכך התכוונתם.
רואים אנו מול עינינו את הסרת הטבעת כיצד הפרסים-הישמעאלים מאיימים עלינו ואתם עמי האזור כולם וברור לחלוטין ש”על מה יש לנו להשען – על אבינו שבשמים” בלבד.
הודעות ועדכונים
מאמר מקיף וממצה על גיוס בני ישיבות מאת הרבמרדכי דוד נויגרשל ניתן למצוא בספרו “למה הם שונים – החרדים והחברה בישראל”
מה שמחזיק כיום את רוצחי החמס היא העובדה שחטפו בני ערובה, או במילים
אחרות: גניבת נפשות אדם.
במקורות משמע שגניבת נפשות אצל בני ישמעאל היא תכונה המושרשת בשורש
הוויתם
“הלך לו אצל בני ישמעאל אמר להם מקבלים אתם את התורה אמרו לפניו
רבונו של עולם מה כתיב בה אמר להם לא תגנוב אמרו לו כל עצמם של אותם האנשים אינם חיים
אלא מן הגניבה ומן הגזל הדא היא דכתב יהיה פרא אדם וידו בכל יד כל בו (שם ט”ז
י”ב) אין אנו יכולים לקבל את התורה ואח”כ בא לו אצל ישראל אמרו לו נעשה ונשמע” (פסיקתא
רבתי פרשה כ”א)
בני עשיו
סרבו לקבל את התורה בגלל “לא תרצח” ובני עמון בגלל “לא תנאף”
ובני ישמעאל בגלל “לא תגנוב”.
והרי לא
תרצח ולא תנאף מעשרת הדברות הן ואילו לא תגנוב שבעשרת הדברות “בגונב נפשות
הכתוב מדבר”
כאן רמוז
שבני ישמעאל יגנבו בני אדם. האין אלה דברים ברורים על החטופים שהם יחטפו?
וועל זה
נאמר שהוא יהיה פרא אדם. מדוע גנב שבא בסתר לגנוב ממון מוגדר כפרא אדם? אלא אם כן
מתואר פה חטיפות מופרעות ופראיות מעין שהיו בשמיני עצרת תשפ”ד.
שלטונות המדינה והצבא עושים הכל כדי להבהיר לצבור החרדי שלא רוצים אותו. מצד אחד דורשים ממנו להטות שכם ולהילחם מצד שני מנפנפים מולו בכל הסדינים האדומים כגון מצעדי זוועה שמתעקשים לעשותם גם בזמן מלחמה. כגון הצבת יו”ר כנסת שעליו נאמר מה שנאמר בפרשת אחרי מות. והגדילו לעשות כשסירבו לבקשת משפחה חרדית לכתוב נוסח מצבה כמקובל אצל יהודים מדורי דורות וזאת תוך התעקשות עקרונית כאילו לומר: הערכים שלכם לא מקובלים עלינו, ולא מקובל עלינו שאתם תוכלו לחיות על פי ערכיכם גם כשאתם הקרבתם את היקר לכם מכל בשרות המדינה. גם אחרי מות לא נאמר קדושים. ואחר כך עוד מעיזים לדבר על גיוס חרדים!!!
כל אותם אנשים שומרי מצוות ו…כן, גם רבנים, הקוראים לבני הישיבות להתגייס קוראים למעשה לסרבנות. הם הרי יודעים שבני הישיבות מחויבים על פי דין לציית לרבותיהם. קריאה לנהוג הפוך מהוראותיהם כמוה כקריאה לחיילים לסרב לפקודות מפקדיהם.
ניתן להשיג את ספרו של הרב מרדכי דוד נויגרשל “גלות ישמעאל, שרשי המאבק ודרכי תגובה” – גילויים מדברי חז”ל ורבותינו הקדמונים בסוגיות האקטואליות
עם החזרה לספר בראשית ניתן להשיג את הספר “מחשבות והשקפות מבראשית” של הרב מרדכי דוד נויגרשל. בספר עשרות מאמרי עומק בנושאים היוצאים מתוך ראשית ההויה.
מלבד הסרטים והשיעורים לצפיה שנמצאים בחנות שבאתר ישנם עוד מאות שיעורי וידאו הן על כל התנ”ך והן בנושאים שונים. לפרטים ולרכישה נא להתקשר לטל. 02-5816573
השיעור השבועי של הרב נויגרשל מתקיים מידי יום חמישי בשעה 22:00 בבני ברק בבית הכנסת שלייכר ברח’ מימון 30 מאחרי הת”ת ערבית בשעה 21:45
סידרת שיעורים מוסרטת מקיפה ביותר
על ספר הכוזרי!
מאת הרב מרדכי דוד נויגרשל
110 שיעורים מקיפים ומפורטים
על כל חמשת מאמרי הספר
ניתן לרכוש את הסידרה או חלק ממנה
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573
לרכישה
חדש!!
סידרת שיעורים מקיפה ועמוקה
על ספר “שערי אורה
לר’ יוסף גיקטליא
מאת הרב מרדכי דוד נויגרשל
הסדרה מוקלטת ומצולמת
בסדרה 55 שיעורים
פרטים והזמנות:
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573
לרכישה
ניתן להזמין את הרב מרדכי דוד נויגרשל שליט”א
לכינוסים ולועידות בארץ ובעולם
הרב מדבר בעברית ובאנגלית
פרטים והזמנות:
[email protected]
טל. 02-5816573